Rukja

Udruženje Shifa nudi šerijatsku rukju kao dio svoje misije pružanja pomoći osobama sa duhovnim i mentalnim izazovima. Rukja se temelji na učenju ajeta iz Kur’ana i dova iz vjerodostojnog sunneta, te se izvodi u skladu s islamskim principima i propisima, pod nadzorom kvalifikovanih stručnjaka.

ŠTA JE ŠERIJATSKA RUKJA?

Šerijatska rukja podrazumijeva liječenje bolesti i stanja učenjem kur’anskih ajeta i vjerodostojnih dova iz Suneta Poslanika s.a.v.s. nad oboljelom osobom kod koje se prepoznaje uticaj sihira, džina, uroka, haseda i sl., ali i radi tretiranja nekih medicinskih tegoba, jer je Kur’an vjernicima lijek za svaku bolest. Uzvišeni Allah kaže: „Mi objavljujemo u Kur’anu ono što je izlječenje i milost vjernicima, a nevjernicima on samo povećava propast.“ (El-Isra, 82.). Šerijatska rukja je jedan od najefikasnijih načina liječnja fizičkih, duševnih i duhovnih bolesti, kao i jedan od najefikasnijih načina zaštite i prevencije bolesti, ali i problema izazvanih bilo kakvim duhovnim faktorima. Uzvišeni Allah kaže: „O ljudi, već vam je stigla pouka od Gospodara vašeg i lijek za vaša srca i uputstvo i milost vjernicima.“ (Junus, 57.)

U procesu rukje Udruženje se vodi sljedećim načelima:

  1. Utemeljenost na izvorima: sve metode i postupci liječenja imaju šerijatsko uporište, izbjegavajući neutemeljene prakse i pretpostavke.
  2. Idividualni pristup: svaka osoba se tretira s pažnjom i razumijevanjem, uzimajući u obzir specifičnosti njenog stanja.
  3. Diskrenotst i etika:  reakcije i iskustva tokom rukje nisu predmet javnog iznošenja, čime se poštuje privatnost korisnika i izbjegava senzacionalizam.
  4. Edukacija i savjetovanje: osim rukje, korisnicima se pružaju savjeti o važnosti duhovnog razvoja, ispravnog vjerovanja i povezanosti s Uzvišenim Allahom.

ŠTA RUKJA NIJE?

  • Rukja se ne bi smjela bazirati na paušalnim dijagnozama o prisustvu džina, sihiru ili sličnim pojavama.
  • Reakcije na rukju se ne tumače kao apsolutni dokazi o bolesti, već se pristupa oprezno i stručno, uzimajući u obzir i psihološke aspekte.
  • Ne uključuje nestručne ili fizički agresivne metode koje mogu štetiti zdravlju.

CILJ RUKJE U CENTRU SHIFA

Primarni cilj rukje je potaknuti duhovno i mentalno čišćenje, osnažiti vjeru i povjerenje u Allahovu pomoć te kroz Kur’an i sunnet pružiti olakšanje onima koji pate. Svi tretmani su usmjereni ka postizanju duhovnog i emocionalnog balansa uz odbacivanje bilo kakvih štetnih pretpostavki i neutemeljenih praksi.

 

NEKI PROPISI ŠERIJATSKE RUKJE

Da bi rukja bila ispravna potrebno je da ispunjava sljedeće uslove:

  1. Da se sastoji iz govora Uzvišenog Allaha (učenja Kur’ana), izgovaranja Njegovih lijepih imena,
    sunnetskih ili drugih dova u kojima se obraćamo našem Gospodaru.
  2. Da se rukja uči na arapskom jeziku ili bilo kojem drugom jeziku čije je značenje shvatljivo, jer u riječima i formama koje ne razumijeno može biti zabranjenih stvari.
  3. Onaj ko uči rukju, kao i onaj koji je sluša, mora biti uvjeren da rukja ne liječi sama po sebi, već da je samo sebeb (uzrok) izlječenja.
  4. Da je osoba koja uči bogobojazna i učena te da se kloni svih zabranjenih i sumnjivih stvari.

 

USKLAĐIVANJE DUHOVNOG LIJEČENJA
SA NAŠOM SVAKODNEVNICOM

Liječenje šerijatskom rukjom treba izbalansirati sa svakodnevnicom, odnosno poslovima, interesovanjima, vremenom rezervisanim za porodicu, za druženje, studijama, učenjem, hobijem, odlaskom u posjete, putovanjima, odmorom, učenjem Kur’ana, ibadetom, itd. Ono ne smije dominirati životima onih koji se liječe u smislu prevelike preokupacije, iako će donekle postati sastavni dio života osobe koja se želi izliječiti jer je to lijek koji će oboljelu osobu približiti Allahu. Naime, učač rukje će dati program uz određene terapije koji će biti smjernica u jačanju duhovnosti oboljele osobe. Liječenje ne smije poremetiti život oboljelog, tj. narušiti normalan tok njegovog života. Liječenje treba da povrati ravnotežu u životu oboljele osobe ukoliko je ona narušena djelovanjem nekih duhovnih faktora.
Liječenje rukjom ne podrazumijeva samo odlazak na seansu i korištenje naučenih terapija, već čitav niz aktivnosti, prvenstveno iskrenog ibadeta, a koje će, uz Allahovu dozvolu, postati dio svakodnevnice, ali i samopomoć na putu liječenja. Ona će biti sebeb (uzrok) jačanja imana, neophodne discipline u izvršavanju vjerskih obaveza, izgradnje jače ličnosti kao posljedice svjesnosti Allaha, shvatanja i usvajanja tevekkula. Liječenje ne smije postati opsesija i jedina tema oboljelih. Ono se treba tretirati kao i svaki drugi lijek koji koristimo kada smo bolesni pa i pored toga odlazimo na posao, učimo, obavljamo kućne aktivnosti, razgovaramo na bilo koju temu, itd. Ono na šta je, između ostalog, neophodno skrenuti pažnju jeste i to da osobe koje se liječe rukjom ne trebaju biti opterećene i pričati o džinnima, sihiru, obnavljanju sihira, osobama na koje sumnjaju. Previše razgovora ili pominjanja navedenog loše utiče na oboljele, samim tim što ih preokupira, štaviše, općenito može biti opasno za duhovno zdravlje, a nije ni u skladu sa islamskim principima.
Činjenica je da je kod izvjesnog broja osoba s duhovnim smetnjama prisutan strah od sihira, džina, reakcija na rukju, strah od toka liječenja, efikasnosti liječenja, terapija i mogućnosti izlječenja. Zato se dešava da te osobe postavljaju pitanja poput: ,,A šta ako se nikada ne izliječim…?’’ Ovakvo razmišljanje i odnos prema bilo kojem oboljenju negativno utiče na oboljelog zato što u korijenu sasijeca nadu u ozdravljenje, slabi volju i daje utisak lošeg mišljenja o Allahu, a sve to se dešava zbog vesvesa odnosno šejtanskih misli. Izliječenje je kod Allaha i zavisi od Allahove volje, tako da niko ne zna da li će se i kada osoba izliječiti, osim Stvoritelja. Uzvišeni Allah nam je dao lijek za svaku bolest, a na oboljelom je da primjenjuje taj lijek i da se trudi, da radi na sebi, da jača svoj iman i psihu, a takve negativne misli mogu samo da ga spriječe u tome. Obaveza svakoga od nas jeste da se borimo protiv negativnih misli nadjačavajući na taj način šejtana, ne upadajući u njegove zamke i spletke. Njegovo zadovoljstvo je u našoj slabosti, našem posustajanju, klonulosti i odustajanju. On je naš vječiti i otvoreni neprijatelj koji neće odustati, a najbolji i najjači štit i oružje u borbi protiv njega je naša vjera.
Neka jačanje imana, okretanje vjeri, čišćenje srca i nefsa (strasti) budu temelj i prvi koraci u liječenju, a svaki sljedeći korak (rukja, terapije i sve ono što se preporučuje u procesu liječenja) bude kamenje kojima ćemo podići zidine oko nas.

 

 

Za više informacija ili zakazivanje termina, obratite se Udruženju Shifa putem naših kontakt podataka.

Kontaktirajte nas

Doc.dr.hfz. Đevad Hrvačić

predsjednik udruženja