Insana čine dvije komponente, duša i tijelo. Odstupanje od zakonitosti i pravila uspostavljenih od strane Stvoritelja povlači posljedice čovjekovog slabljenja i oboljenja. Liječenjem ljudskog tijela bavi se medicina tijela, sa svim svojim brojnim pristupima, granama i specijalizacijama. Duša, također, usljed raznih faktora i uticaja, uvjetno rečeno, može oboljeti te je treba liječiti (tibbu erruh). Međutim, ljudsko znanje o duši je oskudno jer je Uzvišeni Gospodar ljudima dao vrlo malo znanja o toj supstanci kao što to kaže u Kur’anu: “Pitaju te o duši. Reci: ‘Duša je stvar Gospodara moga, a vama je dato malo znanja.'” (El-Isra, 85). Prema tome, duša je, za razliku od tijela, duhovna supstanca, nešto nematerijalno i nevidljivo, nešto od Allahovog, dž.š., emra (odredbe, naredbe, stvaranja) što znači da je njeno liječenje daleko složenije i zahtjevnije od medicine tijela. Naučiti ajete i dove koje spominju lijek, sihire i džine te ih, uz nijet izlječenja, učiti sebi ili drugima (rukja) nije previše zahtjevan proces i to može skoro svaka osoba. Međutim, istinsko razumijevanje liječenja duše uz davanje dijagnoze i spoznavanje sebeba (uzroka) duhovnog problema iziskuje poseban stepen znanja od Allaha Uzvišenog. Za takvo nešto je potrebno razvijati ihlas (čist nijet, iskrenost), takvaluk (bogobojaznost) i ilum (znanje). Prisjetimo se i uzmimo pouke iz slučaja Sulejmana a.s. koji se spominje u suri Neml (38.-40. ajet) kada „onaj koji je imao znanje iz Knjige“ u treptaju oka donosi impozantni prijesto kraljice od Sabe čime prestiže i najjače džine. To nije bajka, to su riječi Uzvišenog Gospodara koje nam trebaju biti upozorenje na ozbiljan i oprezan pristup duhovnoj tematici.
VRSTE SIHIRA
Mnogi autori koji pišu o ovoj problematici dijele sihire na više vrsta, uz detaljna objašnjenja svake vrste sihira. Ko želi detaljnije pogledati, podjele može naći u gotovo svim knjigama koje govore o ovoj temi. S obzirom na to da se pokazalo da sihiri mogu izazvati različite probleme, mogu se praviti podjele prema vrsti problema koje su izazvali. Međutim, ne treba previše pažnje usmjeravati na definisanje vrste sihira i zamarati se time, budući da šejtansko-džinski svijet zna podmetati i manipulisati, pa se zna desiti da se dođe do paušalnih i netačnih dijagnoza, što može dodatno usložniti postojeći problem, a ponekad izazvati komplikacije tamo gdje ih nije ni bilo. Bolesna osoba time može biti veoma opterećena i ne odvajati svoje misli od navodnog sihira koji je pojela ili samo razmišljati o navodnom zaljubljenom džinu, koji je tu negdje, prati je, napastvuje i sl. Zato preporučujemo da se ne rizikuje puno i da se ne troši suviše energije na određivanje vrste sihira; u biti, uvjet za izlječenje nije da se mora znati koja je vrsta sihira na snazi. Prvenstveno se treba pokušati, uz pomoć Allaha, dž.š., otkriti postoji li zbilja duhovna agresija na osobu i onda učenjem rukje i primjenom programa liječenja pokušati pomoći, bez ulaska u definisanje vrste sihira i bez pretjeranog obraćanja pažnje na moguće reakcije osobe kojoj se uči.
Napominjemo i to kako na društvenim mrežama možemo naići na različite vrste rukje, ovisno o vrsti sihira, pa postoji rukja za pojedeni sihir, rukja za džina letača, rukja za zaljubljenog džina, rukja za urok itd. Nema potrebe zamarati bolesne osobe nagovarajući ih da probaju ovu ili onu rukju, time se dosta prostora ostavlja za autosugestije. Pogotovo ne treba osobi koja ima sumnju da je opsihrena odmah preporučivati da sama sluša rukju i time se testira. Preporučujemo da se na početku potraži stručna osoba radi neophodnih konsultacija. Nakon toga, ovisno o stanju, bolesniku se eventualno prouči rukja i daju mu se daljnja uputstva i program liječenja.
Dakle, prvi korak nije testiranje slušanjem rukji, nego adekvatne konsultacije. Mi ćemo ukratko spomenuti samo neke vrste sihira.
1. Sihir razdvajanja
Cilj ove vrste sihira je razdvajanje, supružnika ili najbliže rodbine (braće ili sestara, majke i djece, oca i djece i sl.). Posljedice mogu biti dvojake:
1. promjene u ponašanju, poput bezrazložne mržnje prema nekome koga je opsihreni volio, udaljavanja od osobe s kojom je bio povezan, mržnja osobe koju je volio itd.;
2. zdravstveni problemi, poput glavobolje, bolova u ramenima, bolova u rukama, bolova u nogama, bolova u donjem dijelu leđa, strah u prvim momentima sna, predosjećaj nekog događaja, mrtvilo tijela, gubitak apetita itd.
2. Sihir privlačenja
Ova vrsta sihira spravlja se kada se neka osoba želi privući da bi se od nje izvukla materijalna korist ili da bi se privukla radi braka ili bluda. Dešava se da odjednom dođe do privlačnosti prema nekoj osobi. Potencijalni simptomi su: jaka glavobolja, rasijanost, konstantna vrtoglavica, ružni snovi i noćne more, beznađe i pesimizam itd.
3. Sihir sprečavanja braka
Ovaj sihir se uglavnom dešava tako što neki pokvarenjak naruči sihir kojim se muškarcu ili ženi nastoji otežati stupanje u brak. Simptomi ovoga sihira su: tjeskoba u prsima, glavobolja, povlačenje od ljudi, ružni i nemirni snovi, depresija, lijenost i mrtvilo tijela, nervoza, crvenilo očiju nakon buđenja, izbjegavanje sklapanja braka itd.
4. Imaginarni sihir (sihir umišljanja)
Ovo je vrsta sihira gdje bolesna osoba umišlja određene stvari, odnosno vidi nešto što ne postoji u stvarnosti. Takvu su vrsta sihira napravili faraonovi čarobnjaci u vrijeme Musaa, a.s., kada su se štap i konopci ljudima pričinili kao zmije koje se kreću.
5. Sihir ludila
Ova vrsta sihira dešava se kada opsihrena osoba doživi utjecaj džina na mozak, tj. na moždane ćelije zadužene za razmišljanje, memoriju i aktivnost. Tada bolesnik ima rasute misli, zaboravan je, govor mu je nesređen, ne mari za lični izgled, osjeća nemir, nemogućnost boravka na jednom mjestu itd.
Osim spomenutih, postoji sihir bolesti, sihir vanrednog krvarenja kod žena, sihir sterilnosti ili nemogućnosti trudnoće, sihir koji izaziva spolnu nemoć itd.
Napomena:
Ovo je odlomak iz knjige Liječenje Kur’anom (osnove), od hfz. Đevada Hrvačića. Knjiga je u štampi.




